Escollir una feina amb persones d'entorns socials desfavorits

Si em dius adéu, vull que el dia sigui net i clar ... Aquest és un desig, desig ben lícit, per a tot comiat. Honra els qui en són protagonistes!!!! Som honestos en escollir una feina, moltes vegades amb pols permanent amb persones pertanyents els entorns socials més desfavorits. Som honestos quan intentem pal·liar amb la nostra implicació el ventall tan gran de prestacions que un servei com la presó cobreix, més en els casos de persones preventives, més quan no hi ha sistema que atengui i pugui donar solució a totes les demandes de tots els nostres usuaris. Som honestos quan intentem defensar la nostra feina més enllà dels murs de la presó, sovint topant amb la incomprensió de familiars, d'amistats o de la societat. Som honestos quan ens sentim part d'un enorme equip de treball, que inclou diferents col·lectius, diferents entitats, diferents centres. Som honestos quan esperem dels nostres responsables polítics el mateix nivell d'honestedat, franquesa i implicació per què la vostra feina, la nostra feina, el nostre vincle, sigui també honest. Som honestos quan repassem la història de la presó Model, història plena de moments difícils per a unes parets emblemàtiques de la ciutat, però plens de vida i testimonis que de ben segur ells, avui nosaltres, som poc responsables dels mitjans invertits, de les polítiques dedicades, de les intencionalitats volgudes. Som honestos quan en el comiat només desitgem un dia net i clar, que cap ocell trenqui l'harmonia del seu cant. El nostre país, Catalunya, la nostra ciutat, Barcelona, necessiten un centre de preventius dins el teixit urbà. Els actuals treballadors penitenciaris de Model necessitem un millor tracte que el d'associar-nos a uns moments de la història que tots rebutgem. És honest demanar aquest tracte. Els actuals treballadors penitenciaris de la Model no ens mereixem el sobtat canvi de rumb dels nostres dirigents polítics en el destí de la presó preventiva. Els actuals treballadors penitenciaris de la Model no ens mereixem un tancament exprés del nostre Centre, no ens mereixem el càstig ni de les presses, ni de les incerteses del nostre futur laboral, ni de la cobdícia política . Perquè tancar la Model és una decisió política. No és una decisió en atenció al servei que s'hi presta. Els treballadors penitenciaris de Model som honestos quan, si hi ha un comiat, senzillament demanem que sigui en un dia net i clar, sense que cap ocell trenqui l'harmonia del seu cant.