La Plataforma Psicòlegs d'Execució Penal s'adhereix a la PZF

La PPEP, Plataforma Psicòlegs d'Execució Penal, s'ha adherit avui a la Plataforma Zona Franca, un moviment d'àmplia base social que té la voluntat d'arreplegar totes les entitats representatives de sectors afectats per l'expulsió dels presos preventius de la ciutat de Barcelona. Els psicòlegs són figures clau dels equips de classificació i tractament. Aquests equips tècnics, molt especialitzats a l'àmbit de la presó preventiva estan amenaçats per l'efecte dominó que provocaria el projecte del Departament de Justícia si és que es duu a terme. Aprofitem per aclarir que els presos preventius no estan condemnats, per això la Llei orgànica penitenciària preveu que el seu règim de vida estigui presidit pel principi de presumpció d'innocència, fet que segons ressenyen tots els professionals de l'àmbit de la presó provisional només es pot materialitzar si s'ubiquen en un establiment propi i a l'abric de la xarxa urbana, prop de la defensa lletrada i de la família.

Próximamente habrá aquí nuevas entradas
Sigue en contacto...